Tuesday, June 14, 2011

~ SAHABAT SELAMANYA ~





Ya Allah…
Dlm pjalanan kehidupan ini tlh Engkau jadikan bagiku sorang teman.

Sedangkan ia adalah diluar jangkaan dan sangkaan hambaMu ini.

Aku tetapkn baginya 1 peraturan yg hnya Allah yg akn mnentukan segalanya.


Ya Allah…

Ampunilah daku dan sahabatku

dan masukkanlah kami kedalam rahmatMu

dan Engkau adalah Tuhan yang maha penyayan
g.

Ya Allah…

Lindunglah sahabatku dari hilangnya nikmatMu

dan berubahnya kesejahteraanMu

dan mendadaknya seksaMu
dan berbagai macam murkaMu.

Ya Allah…

Sungguhnya aku bermohon kepadaMu

tabahkanlah dia dalam menghadapi segala urusan
dan kekuatan dalam menerima petunjukMu.

Kurniakanlah kepadanya jiwa ketaqwaan dan sucikanlah.

Engkaulah sebaik-baik yang mensucikannya.

Ya Allah…

Sungguhnya aku bermohon kepadaMu
bagi pihaknya
dengan sabaik-baik permintaan,
sebaik-baik permohonannya,

sebaik-baik kejayaannya
dan sebaik-baik pahala baginya.

Tetapkanlah untuknya,
beratkanlah timbangan kebaikannya.

Mantapkanlah imannya, tingkatkanlah darjatnya,
terimalah solatnya
dan ampunkanlah dosa-dosanya.

Ya Allah,

aku bmohon baginya kepadaMu
tingkat yang tinggi di syurga.

Ya Allah perkenankanlah permohonanku.

Ya Allah…

Aku bmohon baginya
jadikanlah dia cinta kepadaMu dengan hatinya seluruhnya
dan rela kepadaMu dgn sgala kmampuan dirinya seluruhnya.

jadikanlah cintanya seluruhnya hanya kepadaMu
dan amal pbuatannya seluruhnya hnyalh utk mcari keredhaanMu.


Ya Allah…

Cukuplah diriMu bagiku, tiada Tuhan selain Engkau.

Hanya kepadaMu aku bertawakal.

Dan Engkaulah Tuhan yang memiliki arasy yang agong.




No comments: