Friday, July 23, 2010

~ APABILA CINTA MENGETUK PINTU HATI KITA ~

Pabila cinta mengetuk pintu hati kita...........
janganlah kita terlalu cepat menerima cinta dan terpedaya oleh manisnya senyumannya, kerana mendung awan yang tebal itu pada mulanya juga kelihatan cahaya terang, dan janganlah kita tertipu dengan senyuman, sesungguhnya racun itu kadangkala terkandung dalam manisan.

Cinta merupakan suatu perasaan yang sukar digambarkan melalui kata-kata. Ia hanya dapat dinikmati secara mengalaminya sendiri. Cinta tidak dapat dipelajari tetapi untuk dialami.

uniknya cinta kerana ia adalah jelmaan kasih sayang yang teragung. dan...cinta menjadi jambatan penghubung kepada dua hati yang asalnya terpisah dan saling tidak mengerti.

Sedihnya jika cinta sudah tiada di hati kita,menandakan salah satu nikmat ALLAH telah tercabut daripada kita. sedang cinta merupakan salah satu nikmat teragung ALLAH terhadap hamba-hamba-Nya.

Sememangnya kasih manusia sering bermusim, sayang manusia tiada abadi, kasih ALLAH tiapa bertepi, sayang ALLAH janjinya pasti. ALLAH merupakan Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.jadi, tak perlulah kita membandingkan cinta manusia yang tidak seberapa ini dengan cinta ALLAH. Kerana manusia mempunyai kelemahan dan kekuatannya yang tersendiri. Dan kita harus belajar menerima seseorang itu seadanya.

Namun,manusia yang beruntung sebenarnya adalah manusia yang meniti di atas cinta, memperolehi cinta untuk menyedari kedudukannya sebagai insan kerdil di bawah kebesaran ILLAHI.

Cintailah sesuatu itu sekadar saja, berkemungkinan ia kan menjadi kebencianmu suatu ketika. Bencilah yang engkau benci itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kecintaanmu pada suatu ketika.


jadilah insan yang berPERASAAN,
tapi bukannya insan yang PERASAN



semoga cinta kita di dalam Redha ILLAHI...

No comments: